söndag 6 januari 2013

Röd currypasta från C&P

En riktigt god currypasta är den här röda sorten som jag inte hade provat tidigare, tror faktiskt inte att jag hade sett den ens. Men den var verkligen till belåtenhet. Importör är East Asian food AB. Om den säljs i vanliga livsmedelsbutiker vet jag inte, men jag tror inte det och de godaste currypastorna hittar man med fördel i de mer välsorterade asiatiska affärerna.

Innehållsförteckning:

torkad röd chili
citrongräs
vitlök
lök
salt
kryddor
räkpasta
galanga

För er som inte känner till galanga (eller galangal), så är det en typ av rot som används i asiatisk matlagning.

Efter att ha köpt currypastan så funderade jag på det här med E-nummer i vissa typer av livsmedel men inte i andra. Om det inte behövs i currypasta så skulle det inte behövas i andra liknande blandningar. Trots det så vet man aldrig var man hittar konserveringsmedel och annat. Återigen: det gäller att läsa noga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar