tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT ÅR!

Tänk att 2012 är slut och vi nu är inne i år 2013! Det är alltid roligt med ett nytt år och jag gillar att fundera över vad som kommer att hända och vad jag ska göra. När det gäller bloggen så finns det som alltid en hel del att skriva om. Vad vi äter och dricker kommer alltid att vara aktuellt att prata om och det finns få saker som verkligen berör 100 procent av oss men maten är en sådan sak.

För egen del så har jag så smått börjat fundera på vad jag ska ta upp i bloggen under det här året. Det kommer självklart att bli väldigt blandat precis som vanligt, men sedan finns det alltid saker som man vill rota lite mer i. Till exempel så skulle jag vilja veta mer om E-numrens framställning och det är något som jag har försökt få fram mer kring även tidigare, men det är inte helt enkelt kan jag säga. Sedan skulle jag vilja bli ännu flitigare på att ställa frågor till matproducenterna och det kommer jag så klart att berätta om här. Jag tror att det är ett bra sätt för oss konsumenter att påverka på. Att visa på en medvetenhet är viktigt och jag hoppas att du som läser bloggen vill haka på här och att du också mejlar eller ringer om det är något som du tycker kunde ändras till det bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar