onsdag 30 maj 2012

Fläskytterfilé

Nu har jag fått nästa svar om fläskköttet och så här ser det ut:

Hej!

Vi tillsätter saltlake för att möra köttet.

Med vänlig hälsning

XXX Kundkontakt
Malin Eklöf


Men är det verkligen ett svar som duger när jag har frågat om alla tillsatserna? Nej, verkligen inte. Jag har alltså mejlat en tredje gång och så här skrev jag:

Hej,

Tack för ert snabba svar. Men om djuret är uppfött på ett bra sätt och köttet hanterat och mörat som det ska, behövs det då verkligen vatten? För det mesta när jag köper kött är det just bara kött i förpackningen och som kund vill jag faktiskt inte ha något mer än så. Sedan undrade jag över de andra tillsatserna. Berätta gärna varför de finns i köttet.

Hälsningar Katharina Wallenborg


För övrigt är fläskytterfilé inget annat än benfri kotlett. Man har alltså hittat på ett tjusigare namn för att sälja mer och dessutom förstört köttet med tillsatser. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar