fredag 8 juli 2011

Glassvar

Igår fick jag ett första svar om glassen som säljs via en bil i mitt område och idag fick jag det andra svaret då jag inte var nöjd med det första och jag blir faktiskt förbannad när de ljuger till mig då de påstår att inte glass i stor skala kan tillverkas naturligt. Det vet de lika bra som jag att det går, ändå försöker de få mig att tro motsatsen. Här är i alla fall vår konversation:

Hej Katharina

Tack för ditt mail. På vår hemsida www.XXX.se kan du läsa vad våra glassar innehåller och utifrån det se om du kan äta våra glassar.

Ha en trevlig sommar.

Med vänlig hälsning
XXX AB


Hej,

Tack för snabbt svar, men det jag vill veta är om det finns glass som endast innehåller det som behövs i glass, alltså grädde, socker, vanilj, frukt och så vidare. Det tar ju en stund att gå igenom alla innehållsförteckningar. Eller är det så att alla har E-tillsatser?

Hälsningar Katharina Wallenborg



Hej Katharina

Vi har ingen glass som är helt naturlig, det är inte möjligt att göra glass i stor skala utan stabiliseringsmedel och emulgeringsmedel. Att tillverka glass i stora mängder, som man gör hemma, det är ohanterbart och för dyrt.

Våra färgämnen är helt naturliga, men våra smaker är inte 100% naturliga.

Med vänlig hälsning
XXX AB


Tack för svaret. Vad synd att ni inte har sådan glass som jag söker. Fast visst är det möjligt att tillverka även i fabrik. Varför säger ni att inte det går? Kika kärna på Häagen-Dazs glassar. De säljs vad jag vet i större skala än era och alla deras sorter är utan tillsatser. Jag kan lova att vi är flera som skulle betala för en sådan glass även hos er då bilen kommer till dörren i princip.

Hälsningar Katharina Wallenborg


För övrigt så kan du gå in och läsa här om glassar som tillverkas och säljs i en enorm skala, utan tillsatser: www.haagen-dazs.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar