torsdag 7 juli 2011

Glass i stora lass

Ja det kommer en bil körande med regelbundet till min gata. Det säljs alla möjliga sorter och det finns alltså glass för alla smaker. För länge sedan så mejlade jag och frågade om det fanns tillsatsfri glass, speciellt som man riktar sig till barnfamiljer och det oftast är ungarna som äter glass kan man gissa. Svaret som jag fick var inte det jag önskade, för man hade inga tillsatsfria alternativ.

Nu har jag återigen mejlat och så här skrev jag:

Hej,

På er sajt står det så här: ”Hemglass ger kvalité, erfarenhet och glädje till svenska hem”. Det är även en stor bild på en ko som ”levererar” grädden. Det ger alltså intryck av att vara naturliga och bra produkter, vilket jag inte ifrågasätter att det är. Men i alla fall förr så fanns det inga val för oss som ville äta glass och inte samtidigt äta E-tillsatser. Vad väljer jag för sorter om jag bara vill ha naturliga ingredienser?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu får man ju vara realist och säkerligen blir svaret lika negativt den här gången, men jag ska inte döma innan jag vet. Frågan skickade jag igår och jag hoppas på ett snabbt svar. Det vore verkligen roligt att kunna lägga ut ett positivt svar och då samtidigt kunna skriva ut namnet på den bil som kör runt hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar