söndag 21 december 2014

Julbordets innehåll

Ja nu är det endast tre dagar kvar till årets stora högtid, julafton! För många är julbordet den dagens höjdpunkt, utöver umgänge och ledighet så klart och vi är ganska så traditionella i det som vi äter. Lite nytt kan vi tillåta oss i och för sig, men på det stora hela så kör vi med det gamla vanliga och varför inte? Även maten är ju en del av jultraditionen.

Har du någon gång funderat över vad det som du äter innehåller och i vilka rätter det är tillsatser? Jag har faktiskt inte gjort det på så vis att jag har granskat hela julbordet, utan mer vissa av rätterna. I år ska jag gå igenom allt och se vad som vekligen är tillsatsfritt. Jag är rädd att det inte är speciellt mycket. Åtminstone inte när det gäller de rätter som är färdigköpta. Men vi får se och självklart så kommer jag att blogga om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar