torsdag 25 december 2014

Julskinkemejl

Tyvärr så kan jag inte få iväg det här mejlet just nu (lite nättrubbel för tillfället), men det här ligger i utkorgen och jag kommer skicka det så fort som jag har möjlighet. Jag ville i alla fall visa vad jag skrev, men svaret kommer att dröja lite som sagt var.

Hej,

Jag har precis kokat er julskinka och ska sedan griljera den. Jag läste inte innehållet innan jag köpte den då jag var lite stressad, men ser att den innehåller en del mer än bara skinka. Är det verkligen nödvändigt med vatten till exempel? En bra köttbit brukar vara mör och fin utan vatten och sedan stabiliseringsmedlet som måste till. Det är också flera tillsatser och jag läste på er sajt att de förekommer naturligt, ska man tolka det som att ni inte använder kemiskt framställda E-nummer? Till sist: om man som konsument – trots de fördelar som ni framhåller med tillsatserna – vill köpa en skinka utan ”medskick”, vad vilken sort väljer man då? Vi brukar alltid köpa ytterligare en skinka under helgerna och har ni ett tillsatsfritt alternativ så provar vi gärna den också.

Innehållet i den skinka som jag köpte:
skinka av gris (90 %)
vatten
salt
druvsocker
antioxidationsmedel E 301, E 331
stabiliseringsmedel E 451
konserveringsmedel E 250

God jul, hälsningar Katharina Wallenborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar