onsdag 29 januari 2014

Kexen Melt's cheese

Ja dem skrev jag om i går och jag sa att jag skulle mejla och fråga om innehållet. Jag hittade deras sajt på nätet och skulle mejla dem, men blev faktiskt lite irriterad då de begärde både födelsedatum och adress för att kunna skicka ett mejl till dem. Är inte sådant dåligt? Som konsument så ska jag väl kunna komma i kontakt med en livsmedelstillverkare på ett smidigare sätt än så? Företaget är dessutom utländskt så jag tänker faktiskt inte kosta på pengar och ringa. Men jag ska kolla vart det var som jag köpte dem. Det finns två alternativ och jag är ganska säker på vilket av dem som det var. Sedan så får personalen där hjälpa mig.

Nu när jag sitter här och bloggar så slår det mig plötsligt: Varför bakar man inte egna kex? Människor bakar kakor, limpor, baguetter och knäckebröd, men inte kex. Eller gör de det? Jag känner ingen som gör det vad jag vet i alla fall. Det borde ju inte vara svårare än att baka småkakor och skulle jag få för mig att göra det och det blir bra, ja då lovar jag att lägga ut receptet även om detta inte är en receptblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar