torsdag 2 januari 2014

Fun lights innehåll

Den 18 oktober så skickade jag ett mejl till tillverkaren av drycken fun light. Ibland glömmer man ju att man får svar, men jag har inget minne av att jag skulle ha fått det och det finns inget brev i min inkorg, så i går mejlade jag dem på nytt. Jag skickade samma mejl som i oktober och det såg ut så här:

Hej,

Varför tillsätter ni Kaliumsorbat, E 202 i era drycker? Måste det finnas konserveringsmedel i överhuvudtaget och om, varför just denna tillsats? Jag har läst att den kan ge överkänslighetsreaktioner, hur ställer ni er till det?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Naturligvis så påpekade jag att det har gått flera månader sedan jag skrev första gången. Ibland får man ett automatsvar, men inte ens det har kommit. Mejlen studsar heller inte tillbaka, så det är inget fel på adressen. Nu hoppas jag att jag ska kunna lägga ut ett svar snart. Tyvärr får jag återigen konstatera att det är allt för många företag som väljer att inte återkomma med svar. Nu får man givetvis acceptera att sådant kan hända ibland då ingen är perfekt och ibland faller saker bort, men när det händer att det är fler som inte svarar än som svarar, ja då är det ingen liten miss någon gång.

Brukar du också höra av dig med frågor om matens innehåll? Det hoppas jag att du gör om du inte är nöjd och kanske, kanske är det något positivt med att det inte alltid är så lätt att få ett svar: vi kanske helt enkelt är fler som hör av oss numera, så det är många fler mejl än tidigare att hantera och därav långa svarstider eller inget svar alls?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar