söndag 5 januari 2014

Icas Flytande honung

Honung är en sådan där produkt som känns tillsatsfri och före jul så köpte jag flytande honung för att blanda i senapen till skinkan. Jag gillar inte senap som det är, men med honung i så älskar jag det på skinksmörgås. Jag har faktiskt inte tänkt på att läsa vad flaskan innehåller; när man har fullt upp med julstök så finns risken att man inte tänker på det eller som med prinskorvarna, man får ta det onda med det goda och köpa dem ändå om man vill ha prinskorv på julbordet.

Så här ser i alla fall innehållet i honungen ut:

honung 100 %

Ja där finns inget att klaga på. Honung är dessutom en hållbar produkt och bäst före-datum är nästan två år framåt och det är alltså bäst före och inte det gamla sista förbrukningsdag. Det hoppas jag också att du tänker på eftersom vi inte ska kasta ätbar mat. Smaka och lukta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar