torsdag 7 november 2013

Salsa

Jag köpte inte bara tacosås häromsistens, utan även salsa och den har jag inte läst ännu vad det innehåller, utan det är bara den andra såsen som jag blivit granskad än så länge. Men realist som jag är så (försöker att inte vara för mycket pessimist trots allt) så gissar jag att det finns mer än bara det som behövs bland ingredienserna. Vi tittar.

Ingredienser:

tomat
vatten
lök
tomatpuré
röd paprika
ättika
salt
socker
kryddor (jalapeno, chili, spiskummin, vitlökspulver, svartpeppar, koriander, paprikaextrakt)
modifierad majsstärkelse
surhetsreglerande medel (citronsyra)

När det gäller stärkelsen så är jag väldigt tveksam till att äta den egentligen med tanke på vilken kemisk process som den genomgår och inte minst med vilka kemikalier som är inblandade. Men trots detta så får vi väldigt ofta i oss den här "ingrediensen". Det är tråkigt, men det är så som det ser ut, än så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar