onsdag 4 september 2013

Till Ica

Idag kunde jag inte hålla mig längre utan mejlade till Ica och frågade över deras konstiga benämning på pannbiffar. Ibland ser man ju till och med förpackningar i frysdiskar där det står "hamburgare". Hur i hela friden kan man frysa hamburgare med grönsaker, dressing och annat? Fy vad sliskig den ska vara när den är tinad. Eller är det inga hamburgare i förpackningen egentligen, utan bara pannbiffar?

Mitt mejl:

Hej, jag har en fråga angående hamburgare. Ser att ni ofta kallar pannbiffar för hamburgare och jag undrar varför? Det är ju den färdiga maträtten som är en hamburgare och inget annat. Dessutom så dök ett, i alla fall för mig, nytt ord upp i veckans reklamblad: färska hamburgare???

Hälsningar Katharina Wallenborg


Att det blev just idag som jag fick tummen ur berodde på att jag var in på nätet för att kolla erbjudande i en av Icas butiker och då såg jag "färska hamburgare" och bild på färsbiffar. En världslig sak kanske, men man kan inte bara hitta på ett nytt namn som dessutom är något annat; anser jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar