onsdag 25 september 2013

Matreklam och lockvaror

Ja sådant dränks man nästan av känns det som och reklamen finns överallt. Den kommer i brevlådan, i annonser i tidningar, genom tv-reklamen och till och med via mess till telefonen. Jag är kluven till alla extrapriser och all reklam, framför allt reklamen som kostar multum och som jag givetvis fattar att det är jag och alla andra kunder som får betala. Det finns ju som bekant inga gratisluncher, inte ens när det ser ut som superbra erbjudanden riktat till oss personligen.

Fast man nappar ju på erbjudandena så klart och då jag är väldigt prismedveten så tror jag trots allt att jag är ganska bra på att plocka russinen ur kakan. Sedan så önskar man ju att det vore fler livsmedel som är värdiga att kallas så som handeln lockade med fina erbjudanden på. Men man hittar både det ena och det andra bland extrapriserna och det mesta är i alla fall för mig ointressant. Ibland är det i alla fall bra extrapriser och som kunder på City gross så fick vi i brevlådan bland en massa annat som låg i kuvertet erbjudande om brieost och crème fraiche. Båda sakerna med ett Ä för att visa att de var tillsatsfria. Sådant gillar jag även om jag är tveksam till snigelpostutskick.

När jag tänker efter så är det ingen annan affär som har skickat erbjudanden och informerat om att varorna som är på extrapris är E-nummerfria. Ett steg i rätt riktning alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar