måndag 9 september 2013

Brev om glass till Dumleglasstillverkaren

Idag funderade jag på vad sällan det egentligen är som jag mejlar och ställer frågor om innehåll i olika produkter. Jag kanske gör det oftare än de flesta andra, men med tanke på att jag bloggar om det här med innehåll och tillsatser så borde det vara mycket mer. Det är ju trots allt när man kontaktar någon som de får veta vad man vill som konsument och jag kommer alltså att ställa frågor oftare framöver.

Idag mejlade jag följande:

Hej,

Jag köpte i helgen er goda glasstrut som heter Dumle. Efteråt så blev jag nyfiken på vad den hade för innehåll och hittade något som – om man får vara lite ironisk – såg ut som något från en kemilektion. Om man av hälso- eller etiska skäl vill äta tillsatsfri glass, vilken sort rekommenderar ni då. Smaken var det alltså inget fel på, men innehållet känns inte aptitligt.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar