söndag 15 september 2013

Svar om hamburgare

Tidigare i september så skrev jag till Ica och här kommer mejlet igen samt deras svar:

Hej, jag har en fråga angående hamburgare. Ser att ni ofta kallar pannbiffar för hamburgare och jag undrar varför? Det är ju den färdiga maträtten som är en hamburgare och inget annat. Dessutom så dök ett, i alla fall för mig, nytt
ord upp i veckans reklamblad: färska hamburgare???

Hälsningar Katharina Wallenborg

Svaret:

Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss.

Produkter med samma typ av kött och form på som vanligtvis används till hamburgare har vi valt att kalla hamburgare för att tydliggöra vad det är tänkt att användas till.
Annonsen du har sett syftar förmodligen på denna typ av produkt med färskt kött, istället för fryst.

Med vänlig hälsning

ICA Kundkontakt
David Svensson


Tel ICA Kundkontakt 020 - 83 33 33
Fax ICA Kundkontakt 020 - 83 33 30
E-post ICA Kundkontakt kundkontakt@ICA.se
Webbplats ICA www.ICA.se



Är det bara jag som känner mig idiotförklarad eller är jag bara överkänslig? Så om det inte står hamburgare på en pannbiff så skulle jag alltså som kund ha svårare att förstå kopplingen mellan köttbiten, fyllningen och brödet? Sedan så kan man ju undra vad det spelar Ica för roll om jag gör en hamburgare av biffen eller äter den med potatis och grönsaker till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar