lördag 28 september 2013

Storhandling och lufttorkad skinka

Ja inte gjorde jag som det var tänkt igår när vi handlade. Jag skrev häromdagen att jag skulle vara ännu mer nitisk, men att lalla omkring alltför länge i en stormarknad en fredageftermiddag är inget man har någon lust med och jag hade bara fokus på att handla så snabbt som möjligt så att man äntligen fick komma hem och koppla av. Nästa gång hoppas jag att vi kan handla en annan dag och då ha mer tid.

Hur som helst så köpte jag lufttorkad skinka och då med föredömligt innehåll:

griskött
salt

Som ni kanske vet så får skinka som är från Parma inte innehålla några som helst tillsatser utöver salt så klart och den här skinkan är från en producent som heter just Parma och skinkan heter prosciutto di parma.

Jag tycker att du ska fråga vad det är för skinka du får om du är ute och äter till exempel och restauranget skriver att det är parmaskinka, för de flesta lufttorkade varianterna har E-nummer tillsatt. I princip alla har det faktiskt och det känns så onödigt då det inte behövs. Hållbarheten är inte sämre än annan skinka heller, så det håller inte som ursäkt. Just den här sorten som jag köpte har sista förbrukningsdag den 17 november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar