måndag 30 september 2013

Nytt mejl om dumleglassen

Nu har det gått flera veckor sedan jag mejlade om dumleglassen och fortfarande inget svar. Igår kväll mejlade jag på nytt och jag hoppas att jag får ett svar nu snart. Jag skrev ganska kort, så här ser brevet ut:

Hej,

Jag köpte i helgen er goda glasstrut som heter Dumle. Efteråt så blev jag nyfiken på vad den hade för innehåll och hittade något som – om man får vara lite ironisk – såg ut som något från en kemilektion. Om man av hälso- eller etiska skäl vill äta tillsatsfri glass, vilken sort rekommenderar ni då. Smaken var det alltså inget fel på, men innehållet känns inte aptitligt.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu hoppas jag alltså att jag snart kan publicera ett svar om glassen som hade så många tillsatser. Nu är det visserligen inget unikt att glass har en massa tillsatser, faktiskt är det tvärtom, men trots det väldigt irriterande då det inte behövs många ingredienser för att göra glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar