onsdag 11 september 2013

Cars Cola dubbelispinne

Glass fascinerar mig. Det är gott, det ser gott ut och det älskas av människor i alla åldrar. Glass passar till vardags och det passar till fest. Jag kan absolut inte anklagas för att vara någon storkonsument av glass, men när jag väl äter det så njuter jag för det är verkligen gott. Däremot så äter jag i princip aldrig isglass, men som barn så älskade jag det. På den tiden fanns inte glassen som heter Cars Cola dubbelispinne, däremot andra glassar med colasmak och även med blåbärssmak och annat.

Även om jag har gjort flera blogginlägg i ämnet så har det hittills bara blivit ett om isglass, så det är väl dags att titta lite mer på just det. Jag kikade in på sajten där de två föregående glassarna finns som jag har skrivit om och det här innehåller deras Cars Cola dubbelispinne:

vatten, socker, citronjuicekoncentrat [vatten, citronjuice, socker, limejuice, stabiliseringsmedel (pektin), arom], druvsocker, stabiliseringsmedel (pektin), naturliga färgämnen (karamelliserat socker), arom, surhetsreglerande medel (citronsyra)

Inte superbra, men bra mycket bättre än de två andra. När det gäller just isglass så vet jag inte om det finns sådan tillsatsfri. Men jag ska kolla på fler sorter för jag blir nyfiken faktiskt. Kanske är det svårare att tillverka den ren än annan glass, men man tycker att det borde gå. Vi får se vad jag hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar