söndag 7 april 2013

Tillsatser i kalonprinskorv

Det blev ett mejl till XXX igår och det ska bli intressant att se deras svar. De kan i alla fall inte hävda att man måste ha flera E-nummer i korven för att den ska kunna säljas. Dessutom så hade de rena kalkonkorvarna som jag köpte precis lika fin färg som andra.

Så här skrev jag:

Hej,

Jag gillar prinskorvar gjorda på kalkon och såg att ni säljer sådana. Tyvärr var det en del tillsatser i dem. Finns det någon tanke på att ta bort dessa och sälja rena korvar? Jag tror att det är många fler konsumenter utöver mig som skulle uppskatta att ha ett sådant alternativ.

Hälsningar Katharina Wallenborg


En sak utöver att det är tillsatser i är hur många tillsatserna är. Ju fler, ju sämre produkt skulle jag säga. God hygien och fräscha råvaror i korven gör att inte tillsatser behövs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar