onsdag 17 april 2013

Da Ricas svarta bönor

I helgen så blev det många nya rätter från en mexikansk kokbok som jag hade fått av yngsta sonen för några år sedan. Allt var gott kan jag börja med att berätta och en av rätterna var en bönröra som innehöll svarta bönor. Tiden har inte varit allt för stor på sistone, så jag var lat och köpte färdiga bönor som jag inte behövde blötlägga och koka själv. Helt okej att "fuska" om det är bra varor som man får tag på. Nu hade jag inte direkt någon tid att ens lägga på att leta efter tillsatsfria bönor när jag handlade, men just sådana här livsmedel brukar ha bra innehåll och det hade även dem från Da Rica.

Innehållsförteckning:

svarta bönor
vatten
salt

Hur kort och bra som helst. Goda var de också och små, det gillar jag eftersom bönor har en konsistens som lätt tar över hela maträtten om de är för stora eller för många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar