lördag 20 april 2013

Pride krossade tomater

Efter den där hemska glassen så vill jag läsa en innehållsförteckning som inte har några tillsatser alls och jag har en burk krossade tomater här hemma och den här typen av livsmedel brukar vara bra och det var även Prides tomater.

Ingredienser:

tomater
tomatjuice
salt

Saltet hade man för all del kunnat klara sig utan, men inte ett endaste E-nummer fanns det i tomaterna, bra! Ni som har följt min blogg länge vet att jag inte är fanatisk på något vis och det är skillnad på E-nummer och E-nummer, men i de flesta fall är de enligt mig inte försvarbara och när det gäller bloggen så skriver jag bara tillverkaren om det är helt tillsatsfritt. Det är av ren nyfikenhet eftersom jag vill se om det går att hitta mat utan tillsatser och om det finns alternativ om man inte vill ha dem. Det gör det tyvärr inte alla gånger, men det är det jag jagar, tillsatsfritt, oavsett om tillsatsen är skadlig eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar