onsdag 25 januari 2012

Oljefett och miljö

När jag hade bloggat igår så kunde jag inte låta bli att skicka ett mejl och fråga om det här. Det är verkligen inte trovärdigt att göra som det här företaget. Jag hoppas på att hållbar ursäkt. Så här skrev jag:

Hej, jag måste få veta hur ni resonerar när ni tillverkar smördeg med eget märke på och samtidigt lägger ut följande text på webben?: Givetvis ska vi hjälpa våra kunder att spara på miljön genom en större andel miljömärkta, ekologiska och närproducerade varor i vårt sortiment. Men vi ska också göra allt vi kan för att minska vår egen – och våra leverantörers – miljöpåverkan genom alla led i kretsloppet.

Personligen skulle jag önska att ni inte ens sålde andras produkter heller om de använder palmolja/palmfett från palm som är ekologiskt odlad.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Vad är din åsikt om det här? Är det okej att säga en sak, men göra en annan och ursäktar andra goda insatser flera dåliga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar