söndag 8 januari 2012

Cornichoner

Detta är inget annat än små inlagda gurkor. Nästan gulliga om man nu kan kalla gurkor för det. Smakar bra gör de också och passar i till exempel grytor eller på ett buffébord. Det är inte så ofta som vi har cornichoner hemma, men nu till jul köpte vi det men jag har faktiskt inte hunnit titta på innehållet ännu så nu när det är en lugn stund så tänkte jag göra det och samtidigt blogga om resultatet. Vi hoppas så klart att det är bra.

Innehållsförteckning:

smågurkor
vatten
vinäger
salt
senapsfrö
aromer

Det låter ganska bra tycker jag, men jag hittar ingen information om vad "aromer" är för något. Att det ska vara så svårt att skriva det också när man ändå håller på. Det kan mycket väl vara något som är helt okej, men jag ska mejla och frågan innan jag talar om vem som har gjort dessa goda små raringar. Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar