söndag 15 januari 2012

Äntligen har jag fått iväg chipsmejlet

Tänk vad tid det tar att göra småsaker ibland. Jag har nu varit på väg att mejla i flera dagar, men först nu har det blivit av. Som jag sa igår så har alla Estrellas chips naturligt innehåll, men jag vill ändå veta lite mer och har därför mejlat den här frågan till dem:

Hej, jag har alltid gillat era grillchips och såg på er sajt att alla chips har naturliga ingredienser, vilket var bra då det inte alltid är så när det gäller chips. Jag har dock en fråga angående innehållet som ser ut så här: Innehåll: Potatis, solrosolja, kryddblandning: (lök, salt, maltodextrin, druvsocker, jästextrakt) vegetabilisk olja. Salthalt 1.8%

Kan ni berätta lite mer om maltodextrin och varifrån det kommer och hur det är framställt?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det här hittar du en hel del om på nätet om du söker efter det, men jag vill ändå höra vad de själva har att säga om det och man kan inte veta varifrån det kommer om det inte står. Vidare så är jag inte helt positiv till denna kolhydrat, för det blir extra mycket energi i chipsen genom ingrediensen och det är något som få av oss behöver. Nu äter vi inte chips för nyttighetens skull, men ändå... Finns det verkligen inget bättre än maltodextrin? Det används i många livsmedel, så det är absolut inget ovanligt eller något undantag att hitta det här. Men som sagt var, det gör ju inte saken mer positiv. Man får se till att äta med måtta helt enkelt, vilket är lättare sagt än gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar