torsdag 12 januari 2012

Matforum

Det hör inte till vanligheterna att jag rekommenderar sajter eller bloggar, men när jag surfade för en stund sedan så ramlade jag på en trevlig webbsida som jag tänkte att jag skulle dela med mig av och den heter matforum.se. Från det jag har hunnit se så finns det en hel del trevlig och intressant. Här kan man göra inlägg och ställa frågor och diskutera.

Egentligen letade jag efter något helt annat än en sajt för matdiskussioner, men även att inte hitta det man söker och sedan hamna någon annanstans kan bli "rätt". Jag har nu registrerat mig som medlem och kommer säkerligen att lära mig nya saker och komma med i roliga diskussioner.

Det som är så fantastiskt med mat är ju att vi är tvungna att ha den och då vi måste äta varje dag (vilket för mig är något positivt) så har min filosofi så länge som jag kan minnas varit att varför då inte göra det bästa av det hela? Att laga god mat går så himla snabbt när man väl har lärt sig, men nya tips är alltid lika välkommet, för annars så blir det tråkigt. Att laga sin egen mat gör också att man har bättre kontroll på vad man äter, samt att det blir billigare och godare. Bara fördelar alltså. Dessutom kan det vara väldigt trevligt att laga mat. Om du inte brukar söka efter sådant som rör mat så prova, det finns massor med intressant på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar