torsdag 9 september 2010

Palmolja

Vissa saker kan man inte sluta att fundera över och en sådan sak är palmolja. Jag vet att det inte är någon hälsovådlig tillsats, men vi ska väl göra mer än att bara bry oss om det och det finns faktiskt något som kallas certifierad palmolja vilket innebär att den är ansvarsfullt producerad. Men företagen (många av dem alltså) slarvar och ställer inte dessa krav. Jag gissar att de som jag har tittat på inte gör det eftersom det inte står något på förpackningarna, eller också har jag läst slarvigt, men jag försöker verkligen att läsa vad som står.

Min uppmaning är alltså att titta i innehållsförteckningen och står det att det är palmolja i produkten och du inte hittar något mer på förpackningen, fråga butikspersonalen och vet inte de så kontakta tillverkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar