tisdag 28 september 2010

Glutenfria grissini/brödpinnar

Jag har skrivit några gånger om glutenfria livsmedel och faktiskt varit ganska upprörd över hur många tillsatser de har. Utan att vara proffs på det här med tillsatser och dess påverkan på vår kropp, så inbillar jag mig att det är ännu sämre när det gäller vissa av tillsatserna för personer som har kostproblem då de inte tål allt.

Nu har jag köpt grissini till min dotter och det här innehåller de:

potatisstärkelse
rismjöl
modifierad majsstärkelse
jäst
bovetemjöl 3,4 %
ej härdat vegetabiliskt fett
glukos-fruktossirap
socker
salt
förtjockningsmedel E 464
emulgeringsmedel E 472e
bakpulver
naturliga smakämnen

Det här var ingen tilltalande lista tycker jag. Det blir till att baka om hon vill ha brödpinnar igen och om jag inte hittar ett bättre alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar