tisdag 21 september 2010

Filoncini

Eller med andra ord: brödpinnar, vilket också står på kartongen fast under "Filoncini" och i mindre bokstäver. Goda var de, de här brödpinnarna och innehållet verkar okej, men det finns en ingrediens som jag inte har hört talas om tidigare, så jag får lov att skriva och fråga vad det är innan jag talar om namndet på tillverkaren. Hur som helst, så här ser innehållet ut:

vetemjöl
italiensk olivolja, extra jungfrulig
jästkräm
vetefibrer
rosmarin 1 %
salt

Det är som ni kanske har räknat ut den där jästkrämen som jag funderar över. Det är en ingrediens som jag inte har kommit i kontakt med tidigare. Flera av er vet säkert vad det är, men för mig är det alltså nytt. Ska bli spännande att lära sig vad det är för typ av jäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar