lördag 11 september 2010

Lantmännen

Ja de har en intressant sajt och jag får lära mig att de står bakom ett hundratal produkter och deras filosofi är att ta ansvar från sådd till färdig produkt. Sådant gillar jag! För visst är det så att det är ett stort sammanhang det här med vad vi äter. Som jag tidigare har skrivit så kanske man tror att man gör rätt val när man köper till exempel fikabröd, men där ingår ägg och hur vet man att de är producerade på rätt sätt? Alltså att hönorna har haft det bra när de har värpt dessa.

Låt er ändå inte luras och tro att ni kan välja alla deras produkter utan att läsa innehållsförteckningen, för du kan mycket väl hitta tillsatser som du inte vill ha. Men jag gillar ändå deras ansvarskänsla och det verkar som att många produkter är bra val.

De har även en grön grodd som symbol för att garantera både smak, ansvarsfull produktion med mera. Så håll utkik efter den, för det gynnar även vår miljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar