torsdag 23 juli 2009

Kaffeautomaten

Idag har jag äntligen fått tid att titta igenom kaffe- och chokladbroschyrerna som jag fick från vår leverantör på jobbet efter att jag hade en fråga för ett bra tag sedan.

Broschyrerna var otroligt påkostade och hade verkligen ett säljande utseende och de gav intryck av att sälja bra produkter. Tyvärr var det otroligt mycket tillsatser i vissa av dryckerna och vissa hade även fettreducerande kakao och förtjockningsmedel. Det fanns även lågsockerdryck, men med sötningsmedel. Med andra ord tvärt emot vad som nu anses nyttigt.

Men jag är positiv och hoppas att det finns alternativ även för mig och andra (och vi är många) som är måna om hälsan och det vi dricker. Idag mejlade företaget och jag ser fram emot svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar