fredag 24 juli 2009

Funderingar...

Jag funderar ganska mycket på bloggen och det som jag skriver om här. Om jag inte trodde att det gick att påverka så skulle jag givetvis inte lägga någon tid på det när det gäller skrivande och dessutom ställa alla frågor till butiker, producenter och andra. Jag skulle inte heller be min släkt och mina vänner läsa (i hopp om att inspirera även dem att börja bli en blåslampa i häcken på dem som behöver det).

Däremot så skulle jag nog läsa innehållsförteckningarna noga, alltså även om jag visste att de inte skulle ändras och det för att hitta alternativ som är bättre. I många fall finns de också, i andra fall gör de det inte, men genom att vara observant så kan man redan idag äta bättre än vad man kanske hittills har gjort.

Men visst vore det fantastiskt att gå in i en matbutik och handla precis vad man ville ha och ändå veta att produkten är så bra som den bara kan bli. Dit är det säkerligen otroligt långt, men skam den som ger sig och ju fler vi är som påverkar ju snabbare går det.

Hör förresten gärna av dig om du vet någon butik som jobbar för att ta in rena produkter. Själv har jag inte hittat någon ännu, men jag jobbar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar