torsdag 6 april 2017

Mejl om sojakorven

Jag hade ju en del frågor om korven som jag bloggade om igår och det här mejlet tänker jag skicka till livsmedelsproducenten:

Hej!

Jag har några frågor om er sojakorv som heter "Kryddigt rökt sojakorv". Det första jag undrar över är vad rehydrerat vete- och sojaprotein är för något och hur processen går till. Jag är även nyfiken på varför sackaros och druvsocker är tillsatt och inte vanligt socker. Min sista fråga rör det hydrolyserade majsproteinet. Vad är det?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag hoppas att de svarar, för allt för många struntar i det. Men så fort svar kommer så lägger jag ut det här. För övrigt så har jag en känsla av att det är dags att påminna några andra som jag har mejlat till. Vi får se om det ger något resultat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar