torsdag 2 juni 2016

Mormor Magdas Skånsk lakrits

Det här är verkligen ingen glass för mig, men jag vet att många gillar lakritsglass och till och med tillsammans med hallon. Smaken är olika och det är ju inget fel med det och även om jag själv inte är sugen på glassen så berättar jag gärna om den. Så här ser innehållet ut:

kokosgrädde (kokosnöt och vatten)
kokosmjölk (kokosnöt och vatten)
socker
hallon
lakritspulver
havssalt

Ytterligare ett bevis på att det visst går att göra tillsatsfri glass i fabrik vilket en stor tillverkare hävdade att det inte gick en gång. Det resonemanget köper jag så klart inte eftersom det finns andra som gör samma sak som Mormor Magda och det med utmärkt resultat. Tillverkaren har även andra sorters glass och här kan du läsa mer: De tillverkar bara glassar utan E-nummer. En eloge för att de går i bräschen för bättre livsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar