tisdag 31 maj 2016

Brev till riksdagspartierna

Jag skrev ju brev som jag mejlade till alla politiska partier för ett tag sedan och jag har redovisat svaren här från dem som svarade, men vissa återkom aldrig. Tyvärr så blev jag inte imponerad av något svar. Det känns trist att det här med vad vi äter tas på så lite allvar. En lagom mängd ekologiskt odlat och mindre fett i maten, och sedan så är det klart! Så känns det som att många resonerar. Men jag håller inte med, jag tycker att man ska tänka längre än så. Därför så ska jag nu, äntligen, skicka iväg ett brev till enskilda politiker i riksdagen och fråga vad de själva och partiet säger om det här med tillsatser i maten. Jag tänkte skriva så här:

Hej!

För några månader sedan så mejlade jag alla riksdagspartierna för att få veta vad de ansåg om tillsatser i maten och om de jobbade för att minska dem. Det finns ju även en samverkanseffekt som är intressant här. Visserligen så är långt ifrån alla E-nummer ett hälsoproblem, men många kan definitivt vara det och det är ju också en anledning till att listan över dem uppdateras med jämna mellanrum.

Dessvärre så fick jag inga riktigt bra svar på min fråga om vad partierna gör för att minska tillsatserna och hur de ser på dem i våra livsmedel. Det var inte ens alla som svarade, så nu gör jag ett nytt försök och vänder mig därför till dig i hopp om att du kan ge mig ett bättre svar.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar