torsdag 12 maj 2016

Göra egna strutar

Jag har aldrig gjort egna glasstrutar, men har bestämt mig för att prova. När det blir av det får vi se, bakning (och dit räknar jag detta) är inte mitt största intresse, men jag inbillar mig att det blir godare än att köpa. Därför så ska jag absolut se till att göra det. Hittar jag något bra recept så lovar jag att dela det här.

Jag är en stark förespråkare för hemlagat oavsett om det är mat eller bak men det är inte alltid som tiden och energin räcker och så känner de flesta skulle jag gissa. Just därför så anser jag att man ska kunna göra tillsatsfria val om man vill, men det är så ofta som det är omöjligt eller i alla fall näst intill. För mig så känns det väldigt märkligt att det ska vara så. Det är fel att det är det onaturliga som ska vara det naturliga.

Men om någon ramlar på tillsatsfria strutar, så hör av er. Jag skriver om det på direkten i så fall. Nu är det ju glasstider och vi vill ju alla ha det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar