måndag 9 maj 2016

Våffelstrutar

Ja, alltså glasstrutar av våffelkaraktär, de där som känns lite lyxigare än vanliga frasiga glasstrutar, även om jag gillar dem också. Dessa, alltså våffelstrutarna, köpte jag i helgen och det är så länge sedan som jag köpte dem så jag kommer inte ens ihåg när det var. Innehållet borde vara superkort, kanske tre ingredienser, men jag är skeptisk, det brukar jag vara innan jag är överbevisad åt andra hållet, alltså att innehållet är tillsatsfritt.

Ingredienser:

vetemjöl
socker
vegetabiliskt fett (kokos)
vetefiber
emulgeringsmedel (sojalecitin)
salt
vaniljarom
bakpulver (natriumkarbonat)

Hm, vad säger man om detta då? Sojalecitinet är alltid trist att hitta tycker jag. Vetefiber? Behöver man verkligen skriva ut en enda sådan? Då kan man undra hur försvinnande lite det är av resterande ingredienser eftersom de alltid står i fallande ordning. Då är det med andra ord försvinnande lite sojalecitin också då. Ja jag, det borde hur som helst gå att göra strutarna utan det sista. Det blir ett mejl om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar