tisdag 10 maj 2016

Snabbt våffelstrutssvar

Det blev ett mejl i går och svaret kom redan i dag, bra jobbat från tillverkaren då många aldrig hör av sig. Här ser ni vår konversation:

Hej,

Jag köpte era goda våffelstrutar i helgen och nu har jag även läst innehållsförteckningen och ser att det finns sojalecitin i dem, är det verkligen nödvändigt? Jag skulle gärna köpa strutar som är utan tillsatser. Har ni planer på att tillverka sådana?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Svaret:

Hej,

Tack för feedbacken på våfflorna. Trevligt att Ni gillar dom.
Tyvärr går det inte baka utan sojalecitin. Sojalecitinet binder vatten med veg oljan i våfflorna. Utan det hade våfflorna blivit väldigt sköra.

Hoppas ni har förståelse för detta och fortsätter äta våffelstrutar i sommar.

Med vänlig hälsning,

Ola Holmquist
Tel: +46 44 12 70 00 Fax: +46 44 12 70 55 Mob: +46 709 666 000


Och mitt svar:

Tack för snabbt svar. Jo jag förstår att det blir knepigare. Fast jag skulle nog föredra sprödare strutar, även om jag förstår problemet. De blir ju dessutom godare då och så slipper man lecitinet.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag inser att strutarna kommer fortsätta ha det innehåll som de har, men jag har i alla fall framfört min synpunkt och mer kan jag ju inte göra. Kanske det i en framtid ändå kan ge resultat, man kan alltid hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar