söndag 15 maj 2016

Peri peri

Peri peri är namnet på en jättegod och inte speciellt söt chilisås. Det är första gången som jag provar den och jag har beställt den på webben, så någon innehållsförteckning läste jag inte innan, men det ska jag i stället göra nu. Jag vet inte varför, men jag har en känsla av att innehållet inte kommer att vara till belåtenhet. Vi får se.

Ingredienser:

ättiksprit
vatten
citron juice (jag skulle tippa att de menar citronjuice här)
tomatpuré
chili
modifierad stärkelse
solrosolja
socker
vitlök
salt
kryddor
lök
kryddextrakt
färgämne (sockerkulör)
förtjockningsmedel (xantangummi)

Nej, det där var inte imponerande. Sedan så undrar man över det där med färgämne, för färgen på såsen är urtrist, även om jag inte bryr mig så mycket om sådant, men när det ändå finns med så undrar man varför de inte gjorde den lite finare när de ändå höll på. Det är synd att innehållet var så negativt eftersom såsen är ett trevligt komplement till alla söta chilisåser. Men nu är det som det är så jag kommer inte att skriva namnet på fabrikanten. Bättre lycka nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar