måndag 16 maj 2016

Mejl om peri perisåsen

Jag fick i väg ett mejl i går om såsen. Det är så lätt att man tänker att man ska skriva och sedan så faller det i glömska, men inte den här gången. Jag gillade ju såsen för den var lite annorlunda i smaken och den kändes inte så anpassad om ni förstår hur jag menar. Mycket som säljs är ju gjort för att passa våra smaker och vissa såser smakar inte vuxet helt enkelt. Det gjorde den här. Så här skrev jag:

Hej, jag köpte er peri perisås, vilken jag gillade mycket speciellt då den inte var så söt. Däremot så känner jag mig lite tveksam till innehållet. Den modifierade stärkelsen, är det kemiskt modifierad stärkelse? Om det är det, kan ni berätta hur processen går till. Jag undrar också varför ni använder två olika sorters förtjockningsmedel.

Jag passar även på att kommentera att någon särskrivare har varit framme och skrivit citron juice bland ingredienserna. Det kanske ni vill rätta till ifall det inte redan är gjort, för jag antar att det ska stå citronjuice.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Då är det bara att som vanligt invänta svaret som vi hoppas kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar