fredag 17 juni 2016

Fler riksdagspartisvar

Även Socialdemokraterna har svarat och det var ett bra svar tycker jag, om än aningen otydligt, så jag skickade en följdfråga. Vi får se vad de svarar på den.

Deras svar:

Hej Katharina

Tack för att du uppmärksammat dessa viktiga frågor.
Det är vår bestämda uppfattning att de konkurrensfördelar som svensk mat har genom bättre djurskydd, mindre kemikalier och högre miljökrav ska bestå.
Livsmedelsstrategin bereds nu på regeringskansliet och vi hoppas att den inom kort kan komma på riksdagens bord.
Den S ledda regeringen har sagt att den långsiktiga livsmedelsstrategin ska tydliggöra för konsumenten innehåll i livsmedel av olika tillsatser, skapa förutsättningar för tillväxt i hela livsmedelssektorn och en ökning av andelen svenskt och ekologiskt i konsumtionen av livsmedel.


Med Vänlig Hälsning
Isak From


Och min följdfråga:

Hej!

Tack för ditt snabba svar. Vad bra att ni jobbar med frågan. Ska jag tolka dig som att ni vill reducera antalet tillsatser och jobbar för större valfrihet så att man lättare kan välja bort tillsatser om man vill det? Nu är det naturligtvis kunden och producenten som avgör till stor del, tillgång och efterfrågan, men jag tror att ni kan göra mycket om ni vill och det skulle nog många uppskatta.

Hälsningar Katharina Wallenborg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar