onsdag 22 juni 2016

Mer från Centerpartiet

Jag skrev ju en följdfråga till Centerpartiet häromdagen och det har jag nu fått svar på. De verkar engagerade i matfrågan även om det inte är exakt på det sätt som jag hade velat. Men det här ser bra ut tycker jag.

Hej igen Katharina,

Vi har inte utformat någon förteckning över E-nummer som vi vill förbjuda. Däremot arbetar vi aktivt för att tillsatser i mat ska vara giftfria och inte påverka människors hälsa eller klimatet på ett negativt sätt.

Centerpartiet har också skapat en handbok i offentlig upphandling som informerar om sätt att ställa krav på vissa tillsatser i livsmedel. Läs gärna mer på vår hemsida för mer information om giftfri mat på hållbarmat.se.


Vänliga hälsningar
Rickard Nordin




1 kommentar:

  1. Men det är ju precis vad jag skrev tidigare i en kommentar "Det finns flera skäl till att ta till sig information om att äta rätt, miljö, egna hälsan, djurhållningen för att nämna några." Och du var inte nöjd då heller.

    SvaraRadera