torsdag 3 mars 2016

Falafel från ECAB

För ett tag sedan så köpte jag falaflar, eller falafel som det står på påsen. De var goda och jag hoppades så klart på att innehållet skulle vara lika bra, men tyvärr så klippte jag bort en del av det när jag öppnade påsen. Jag letade då på tillverkarens sajt, men där hittade jag tyvärr ingen information, så det fick bli ett mejl och så här skrev jag och nedan så publicerar jag även det positiva svaret:

Hej

Jag hittar ingen innehållsförteckning på era falafel (varför står det förresten inte falaflar?) på sajten. Kan ni hjälpa mig? Kanske letar jag dåligt bara.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Svaret:

Hej Katharina,

Tack för ditt mejl.


Du har helt rätt, det står inte på hemsidan tyvärr. Men vi ska se till att det gör det snart :)

Jag ger dig innehållsförteckningen på våra falafel 1kg här 

Ingredienser:
Kikärtor 50,7%, vatten 17,4%, lök 13%, ströbröd 12,5% (vetemjöl, vatten, salt, gäst), potatisstärkelse 3,1%,
Kryddor 1,95%, (vitlökspulver, persilja, spiskummin, koriander, svartpeppar), salt.

Innehåller gluten. Kan innehålla spår av jordnötter, soja, mjölk och nötter.

Är det något annat du undrar så är välkommen att mejla oss igen :)


Ha en bra dag!:)




Med Vänlig Hälsning/Best Regards
ECAB Djupfryst AB / Åse Glass AB


Madelene Kindell

Mobil: 070 - 305 33 03
Kontor: 0142 - 185 25
Fax: 0142 - 135 87
Mail: madelene.kindell@ecab.com
Hemsida: www.ecab.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar