måndag 7 mars 2016

Svar när man mejlar företag

Apropå det som jag ibland har skrivit om hur svårt det är att få svar när man mejlar och ställer frågor så gick jag nyligen med i en facebookgrupp om mat och det första som jag ser är ett inlägg om just det här. Det är inte bra för vi konsumenter har rätt att få svar på våra funderingar och det kan då rakt inte vara bra för livsmedelsföretagen om kunderna blir missnöjda. Nu måste vi ju ha mat så risken att de inte får sälja sina livsmedel är ju inte så stor, men i dessa valfrihetens tider så finns det faktiskt ofta alternativ och det om inte annat borde ju få dem att vilja svara.

Eller kan det vara så att vi är så många som mejlar så att de inte hinner med? Om det nu är så, så får man väl se det som positivt, men jag är inte säker på att det är hela sanningen. Dock så brukar många svara om man påminner, men ändå. Det ska inte behövas. Men även om det inte alltid blir något svar så är det viktigt att vi konsumenter hör av oss och jag hoppas därför att så många som möjligt ställer frågor när det är befogat. Men sedan så kan man ju också skicka ett mejl med bara beröm om det finns anledning. Det är lätt att glömma att man ska höra av sig även när saker är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar