söndag 6 mars 2016

Matmejl till de politiska partierna

Så där, nu är alla partier mejlade, skickade precis till de två sista. Men resultatet är magert, då de flesta har valt att inte svara. Men jag vet hur det är, man kan glömma och mejl kan hamna långt ner bland allt annat som ramlar in om man inte tar tag i det på en gång, men lite besviken är jag ändå. På en del partiers sajter så finns det inte ens någon ansvarig person för matfrågor, det tycker jag är väldigt konstigt. Men det visar återigen var på agendan som matfrågan befinner sig, så tolkar i alla fall jag avsaknaden av ansvarig politiker. För mig så är det här bland det viktigaste som finns inom politiken. Ja, jag menar inte att utbildning och arbete exempelvis är mindre viktigt, men vad vi äter och vår hälsa är grundläggande för hur vi mår. Men maten har sällan varit något som har tillåtits ta för stor plats i den politiska debatten. Jag vet inte varför och det finns ju vissa politiker som ändå är väldigt engagerade och verkligen förstår vikten av det här.

Jag har ju uttryckt viss skepsis här på bloggen när det gäller även myndigheter och det är väl så att ju mindre engagemanget är, ju mindre kan man kräva av våra myndigheter. Jag är nämligen inte ensam om att vara kritisk här. Men det är bara att jobba på och får jag inget svar från partiorganisationerna så får jag väl gå på enskilda politiker. Skam den som ger sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar