tisdag 22 mars 2016

Nytt mejl till Kristdemokraterna

Efter att jag hade bloggat i går så kände jag att, nej, det här var inget ordentligt svar. Man kommenterade knappt det jag frågade efter, alltså hur de ser på tillsatser i maten och om de jobbar för att minska antalet. Jag skickade ett nytt mejl och jag hoppas att jag får ett bättre svar nästa gång. Men det här bevisar hur lågt på agendan frågan befinner sig. Inte ett enda namn eller ett enda dokument om något som har gjorts har jag fått och det gäller även de andra partierna. Alla har inte ens svarat. Jag kommer absolut att fortsätta jobba för frågan. Så här skrev jag i mitt nästa mejl:

Tack för svaret!

Ställer ett par ytterligare frågor. Driver någon i riksdagen att antal tillsatser ska minska? Hur är det i EU-parlamentet, har ni någon där som jobbar för frågan? Den är tyvärr en icke-fråga för många politiker vilket jag tycker är väldigt synd. Det här är en fråga som verkligen berör 100 procent av medborgarna, så den borde få större utrymme kan man tycka.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Om ni som läser det här inlägget vill bidra och jobba för bättre mat, skicka mejl till era politiker ni också och det går alldeles utmärkt att kontakta de lokala dito också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar