tisdag 8 mars 2016

Gräddmjölk från Arla

När jag senast var och handlade så fick jag syn på en produkt som var ny för mig, den hette gräddmjölk. Jag skulle visserligen inte ha någon själv, men kunde inte låta bli att greppa flaskan och läsa vad den innehöll och den här gången så fick jag till min glädje inte mina fördomar bekräftade. Nej, det här var en produkt utan ett enda E-nummer eller något annat konstigt tillsatt.

Ingredienser:

mjölk
grädde

Jag kopierar från deras sajt: "Arla Köket gräddmjölk är en blandning som är gjord på färsk grädde och färsk mjölk med en fetthalt på 6%. Den har en naturligt frisk och gräddig smak och används som ett lättare alternativ till matlagningsgrädde och passar utmärkt i såser och soppor. För en krämigare konsistens rekommenderas redning med vetemjöl eller majsstärkelse. Gräddmjölken är utmärkt att använda i gratäng och paj tillsammans med ost eller ägg. Den har en praktisk återförslutningsbar förpackning med skruvkork."

Det är ju precis det här som det handlar om, man behöver inte avstå från grädde eller köpa den med tillsatser för att få en god sås till exempel, utan man späder/blandar, precis som i den här produkten. Bra Arla att ni kommer med alternativ till karragenangrädden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar