onsdag 18 mars 2015

Svar från Rootfruit om umamichipsen

Jag har fått svar på mitt mejl om umamichipsen och det ser ut så här:

Hej!

Tack för ditt mail!

Kryddan innehåller inga tillsatsmedel, den är framställd på genetiskt modifierade råvaror. Ingredienser är: tomat, kryddor (cayenne, peppar, vitlök), lök, sojasås, salt, fiskpulver, citronpulver, arom.

Vad roligt att höra att du uppskattar våra produkter!

Med vänliga hälsningar
Sara Larson
tel. 0430-134 40
mob. 070-6711808

Rootfruit Scandinavia AB
Box 1
312 21 Laholm


Självklart så tackade jag för svaret och skrev att det var bra att inga E-nummer var tillsatta, men jag passade även på att fråga varför de använder modifierade grönsaker. Vi får se vad de säger. Jag återkommer igen angående chipsen så fort som jag hör något ifrån dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar