måndag 23 mars 2015

Rättelse angående chipsen

Så tokigt det kan bli ibland! Jag skrev ju om chips förra veckan och att de innehöll "genetiskt modifierade råvaror", för det var precis så som tillverkaren skrev i sitt svar. Jag frågade självklart varför man använde den typen av råvaror och fick följande svar:

Hej,

Bra att du frågar för det blev väldigt tokigt i mitt förra mail ser jag nu! Kryddan innehåller INGA beståndsdelar framställt på genetiskt modifierade råvaror.

Tur att du hörde av dig igen så du fick rätt svar! Tack!!

Med vänliga hälsningar
Sara Larson
tel. 0430-134 40
mob. 070-6711808

Rootfruit Scandinavia AB
Box 1
312 21 Laholm


Inte utan att man fick ett litet leende på läpparna när man läste svaret och självklart så lägger jag ut även detta svar så att ingen går i tron att umamichipsen innehåller modifierade råvaror. För övrigt så fick jag svaret för flera dagar sedan, men jobbet har kommit emellan så därför bloggar jag först nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar