lördag 12 november 2011

Svar om tortellini

Jag har fått svar angående tortellinin som jag skrev om för ett tag sedan. Kanske någon minns att den innehöll citronfibrer och så här säger man om det:

Hej Katharina,

Tack för ditt mail angående Felix Tortellini Kyckling & vitlök. Vi har citrusfiber i fyllningen för att den ska hålla sig mjuk, och för att fukten inte ska sprida sig ut till själva pastan.

Ströbrödet innehåller: vetemjöl, vatten, salt, socker och jäst.

Om du har ytterligare frågor, så är du välkommen att höra av dig till oss.

Med vänlig hälsning

Procordia Food AB
Konsumentkontakt

Magnus Ekholm
0413-65 043


Inga konstigheter alltså och tortellinin som kallas för Pollo e aglio kommer från Felix. Ströbrödet var tillsatsfritt, något som jag också hade frågat om. Synd att man inte skriver vad det innehåller, så slipper man undra över det. Däremot så funderar jag fortfarande över citronfibrerna och om de verkligen behövs. Jag kan inte komma ifrån att det känns som utfyllnad även om de också har en annan funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar