onsdag 2 november 2011

Jag har hittat julskinkan!

Häromdagen kom ett svar som jag av någon anledning inte läste förrän igår. Det var dock en positiv överraskning, alltså precis ett sådant svar som jag ville ha och här kommer nu information om två skinkor från grisar som inte blivit kastrerade utan bedövning och som dessutom är tillsatsfria. I ärlighetens namn så trodde jag inte att jag skulle hitta dessa skinkor, men som jag sagt tidigare, man ska inte dra slutsatser och göra dem till sanningar innan man har kontrollerat sakernas tillstånd.

Svaret:

Hej Katharina!

Tack för ert mail.

Våra julskinkor under varumärket ”XXX” innehåller tillsatser, men däremot vet jag att ICA säljer en ”gårdsgrisjulskinka” som är Svenskt sigillmärkt, denna är tillsatsfri och grisarna har inte blivit kastrerade utan bedövning. Jag vet att även Hälsingestintan säljer en gårdsmärkt julskinka som är tillsatsfri och dessa grisarna har inte heller blivit kastrerade utan bedövning.

Lycka till med julskinkshandlingen!

Med vänlig hälsning,
Elina Karlsson | Kvalitetschef

Olle Nyberg Chark AB
Styckmästargatan 7 | 121 62 Johanneshov
Tel: +46(0)8-505 758 13 | Fax: +46(0)8-505 758 98
elina.karlsson@nybergsdeli.se | www.nybergsdeli.se


Nu hoppas jag givetvis att ni alla som läser detta blogginlägg köper de här skinkorna om de finns där ni bor, för jag är ganska säker på att de förutom att de kommer från bättre behandlade djur, även smakar bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar